The Petrodvortsov District Court of St. Petersburg fined Megafon 1.2 million rubles. The fine was imposed for non-compliance with the Federal Law “On Communications”. It obliges operators to not allow calls to their network from subscribers from other countries who replace numbers with Russian ones. This was reported by the Unified Press Service of the St. Petersburg Courts.

The court fined Megafon 1.2 million rubles for replacing numbers
  1. News

Subscribe to RB.RU on Telegram

The court considered two cases of administrative offences under Part 2 of Article 13.2.1 of the Code of Administrative Offences of the Russian Federation and imposed a fine of 600 thousand rubles in each case. The prosecutor’s office of the Lomonosov district of the Leningrad region revealed violations when considering criminal cases related to articles of fraud.

In one case, a Megafon customer received a call from France from a number containing the VimpelCom subscriber code (8-906). However, the latter reported that they did not record calls from this number to the victim.

Previously, Moshelovka specialists said that when using the method of number spoofing using IP telephony, you can call on behalf of any subscriber.

According to them, it is unfortunately impossible to protect yourself from having your number used for substitution, but you can prove your innocence with the help of details. It is enough to ask the operator for it and give it to, for example, a bank, in order to be excluded from the blacklists.


Karina Pardaeva

Source: RB

Previous articleAccording to Science and Technology research, scientists have found a way to burn calories without dieting July 2, 2024, 11:15
Next articleWhatsApp Beta for Android Gets AI Avatar Generator
I am a professional journalist and content creator with extensive experience writing for news websites. I currently work as an author at Gadget Onus, where I specialize in covering hot news topics. My written pieces have been published on some of the biggest media outlets around the world, including The Guardian and BBC News.


Please enter your comment!
Please enter your name here